Eu si gradina

27 Noiembrie 2013

2 in 1-cartof si rosie

Filed under: filme, muzica, tv, legume si fructe, Noutati — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 7:47 pm

Si in gradina se poate sa prinzi (cum s-ar zice)  doua dintr-o lovitura. Doua culturi , de cartofi si de rosii de pe aceeasi suprafata cultivata …cu cartofi altoiti cu rosii. Mai exact a fost indepartata partea inutila a cartofului, frunzele  si pe tulpina lui, viitor poltaltoi , ce trebuie sa fie suficient de groasa incat sa suporte noua planta , a fost grefata o bucatica de tulpina de tomata a carei tulpina zice ca ar trebui sa fie de diamentru aproximativ egal cu cel al portaltoiului .

Unii altoiesc trandafirii, altii pomii, altii…legumele .Asa cum a reusit o firma cu reputatie buna din Marea Britanie , dupa multi ani de incercari , care a dezvaluit publicului si a reusit sa ofere  spre comercializare in numar mare , un nou tip de planta ce poate fi cultivata atat in recipiente incapatoare, cat si in pamant direct in gradina , planta  care in pamant produce cartofi , iar la suprafata dezvolta o frumoasa tomata de marime nedeterminata . Planta este anuala si nu cred ca poate fi reprodusa din seminte , ci numai prin reluarea an de an a procedeului de altoire . Ceea ce inseamna ca ori invatati lectia sa produceti acasa noua planta, ori cumparati de la cei deja cunoscatori , care in prezent sunt…destul de putini , daca nu cumva secretul e bine pastrat de firma care a reusit pentru prima data sa creeze aceasta noua planta care ofera pe spatiu mic productie …dubla. 🙂

Gustul atat al cartofilor, cat si al rosiilor rezultate din aceasta combinatie , zice ca ar fi deosebit de dulce si bun.

 

Planta e primit numele de TomTato .

 

22 comentarii »

  1. anul acesta nu am avut parte de prea multe gutui, deoarece s-au imbolnavit, iar altii s-au uscat de tot. cred ca boala s-a transmis si la ceilalti gutui care nu erau afectati. drept urmare, bunicul i-a taiat pe toti…

    Comentariu de Alina — 4 Decembrie 2013 @ 6:36 pm

  2. -Am vazut in Sicilia pe acelasi planta doua specii de rosii , grapolate si cilegine , sper ca scriu corect , grapolatele sint rosii normale cu dimensiuni pina la marimea unui mar , si pina la 4 pe grenguta , se dezvolta la baza plantei , spre mijloc/virf cresc cileginele (cirese) care au doua siruri de rosii putin mai mari de cit ciresele , in medie 10 cilegine pe crenguta , se culeg cu crenguta .

    Comentariu de Cristian — 30 Noiembrie 2013 @ 11:07 pm

    • Si eu am tot vazut pe siteuri diverse metode de altoire a tomatelor, dar dupa parerea mea nu merita. Tomatele sunt anuale si decat sa stai in fiecare primavara sa altoiesti ceva ce va disparea in toamna, mai bine…lasi natura sa isi urmeze cursul :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Decembrie 2013 @ 7:52 pm

      • Asta asa este.

        Comentariu de Cristian — 3 Decembrie 2013 @ 9:41 pm

  3. foarte interesant, mai vazusem undeva!

    Comentariu de coco — 30 Noiembrie 2013 @ 9:49 am

    • Eu nu mai vazusem si am fost incantata de noua reusita :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Decembrie 2013 @ 7:46 pm

  4. interesant!
    eu am avut gutui cu par pe aceeasi tulpina, insa nu a rezistat prea mult…

    Comentariu de Alina — 29 Noiembrie 2013 @ 8:40 pm

    • Gutuiul si singur si este mai pretentios . Am plantat si eu in toamna asta un gutui in gradina, dupa ce ne-am chinuit cu altul ani la rand, care mai mult se imbolnaveste si se usuca , decat sa creasca si sa rodeasca. Sa vedem, poate acum vom avea mai mult noroc, ca tare imi place toamna parfumul gutuilor :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Decembrie 2013 @ 7:45 pm

  5. M’da ….si capsuni cataratoare…

    Comentariu de s'anda — 28 Noiembrie 2013 @ 8:49 pm

    • Pana una alta este o incercare reusita. Daca ideea va fi si viabila , spre deosebire de cea cu capsunii cataratori, care mie mi se pare pacaleala , se va vedea in timp. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2013 @ 10:45 pm

  6. 😯 Nu serios ? Nu e ceva prelucrat în Photoshop ? 🙄
    Totuşi, după umilele mele cunoştinţe în materie, ambele plante sunt higroscopice la greu. Cred că trebuie udate zdravăn până să obţii aşa ceva…

    Comentariu de Dan — 28 Noiembrie 2013 @ 1:46 pm

  7. Cind scapi de gindacii de colorado nu sint afectati bulbii, care sint in pamint.Oare nu vor fi afectate rosiile?
    Sau gustul lor?

    Comentariu de fosile — 27 Noiembrie 2013 @ 10:58 pm

    • Cartofi eu nu am avut in gradina, decat vreo doi ani, candva, in urma cu ceva ani si nu imi amintesc cum era cu gandacii de Colorado. Dar cred ca rosiile se hranesc din tuberculii de cartof , radacina noii plante, iar la cartofi se realizeaza fotosinteza prin intermediul frunzelor de tomate. Si poate pe undeva determina ceva modificari in gustul cunoscut anterior al cartofilor , respectiv al rosiilor. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2013 @ 4:38 pm

  8. -Mai foarte interesant filmuletu , chestia asta ma intereseaza zau , ca la primavara dau drumu la 4 sere de 100m/50m stas ar fi o incercare deasta , felicitari pentru articolul tau , asa da fratilor articole , un exemplu bun.

    Comentariu de Cristian — 27 Noiembrie 2013 @ 9:55 pm

    • Eu iti doresc sa ai succes si in obtinerea unor astfel de plante, de tip nou :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2013 @ 4:32 pm

  9. Doamne ce le mai trece prin cap. Am avut si eu pomi duo, cires cu visin, sau cu pere de doua soiuri pe aceeasi tulpina, dar cartofi cu rosii…

    Comentariu de dordefemeie — 27 Noiembrie 2013 @ 9:25 pm

    • Poate asta ar fi o solutie buna in culturile viitorului, avand in vedere cresterea numarului de ”locatari” pe planeta . 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2013 @ 4:30 pm

  10. Sunt putin sceptica in ce priveste gustul. Inca nu am mancat rosii cu gust adevarat aduse din alte parti! Le prefer pe cele din gradina ta!

    Comentariu de cafeauata — 27 Noiembrie 2013 @ 9:23 pm

    • Asa am auzit si eu de la altii care traiesc in alte tari, ca rosiile crescute aici la noi , ar avea gustul cel mai bun. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2013 @ 4:28 pm

  11. Citisem despre ea undeva … la Thompson & Morgan, daca imi amintesc bine. Cam departe de noi 🙂 Dar zau, ca as incerca 🙂

    Comentariu de Dani — 27 Noiembrie 2013 @ 8:11 pm

    • Chiar acolo , scrie si pe filmuletul atasat :).Merita, de curiozitate si poate si pentru cartofi , ca rosiile altoi sunt numai din soiul asta de rosii mai mici, ceea ce nu e prea tentant pentru mine .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Noiembrie 2013 @ 4:27 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

