Eu si gradina

22 octombrie 2011

Recolta de ardei iuti

Filed under: ardei iuti, gradina, legume si fructe, produse bio — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 8:56 pm

Dupa ce in urma cu cateva saptamani, v-am aratat ardeiasii iuti in solar, inca pe planta, iata astazi recolta de ardeiasi care s-au copt si pe care i-am strans din solar ca sa nu inghete peste noapte . I-am adunat fara manusi in maini, astfel incat dupa cules m-am trezit cu mici iritatii pe maini sub forma unor pete rosii,  in zona in care pielea s-a atins de fructele iuti , asta desi citisem ca trebuie sa port manusi de protectie .

Am si incercat din fiecare soi in parte si sunt Iuti. Cu I, nu i. Foarte iuti. Desi mie imi place la ciorba sau chiar si la supa sa simt gust de ardei iute, astia sunt extrem de iuti si abia am reusit sa manac cate un colt , in cazul celor mai mari.

Mai jos este cosuletul in care i-am adunat. Ei, am mai lasat cativa in solar ca mi se umpluse cosuletul si ii pierdeam pe drum , daca as fi mai adaugat si alti ardeiasi.

Cosul cu ardeiasi

Au fost feriti de ploaie si de orice strop de apa, pentru ca nu au fost stropiti de sus, ci de la baza tulpinii, de pe sol, prin furtun cu picurator. Asa ca sunt curati si luciosi, de zici ca-s lustruiti.

Zici ca-s lustruiti

Cei de culoarea ciocolatei, dar cu gust foarte, foarte diferit de al ei chiar se numesc chocolate habanero. Ardeii iuti habanero sunt renumiti pentru iutimea lor. Astia chiar sunt foarte iuti, doar cu o atingere si transfera din iutime alimentului cu care intra in contact. In plus are si o aroma diferita fata de ceea ce stiam eu ca trebuie sa fie gustul si aroma (de fapt eu pana acum nu simteam nicio aroma)  ardeilor iuti consumati pana in prezent.

Ciocolatii

Lunganul de mai jos se spune ca este soiul cu cei mai lungi ardei iuti din lume.Face fructe putine spre deosebire de chocolate habanero. Ei, uite, din asta inca nu am incercat gustul.

Lunganul

Roscovanii au fost cei mai multi.Iar planta de astfel de ardeiasi iuti creste intinsa , tot formeaza ramuri si brate noi care se umplu repede cu flori din care rodesc picii astia, la inceput albi, apoi negriciosi si in final cand sunt copti devin rosii. Si foarte iuti la gust.

Roșcovanii

Si ardeiul de culoarea portocalei, de mai jos , este tot un neam de habanero. Si tot extrem de iute.

Portocalii

I-am insirat intai pe o hartie alba, cu gand sa ii las in camera la uscat.Dar am observat ca incep sa se cam inmoaie si am inceput sa caut solutii pe internet pentru uscarea ardeilor iuti. Am mai incercat intr-un an cu cativa ardei iuti cumparati sa ii agat de codite pe o sfoara si sa ii las sa se usuce, dar s-au stricat. Asa ca anul asta am zis sa caut intai informatii din care sa aleg, poate, o alta solutie.

Sugestii am gasit:

-sa ii pun in pungi la congelator(ei, de-as avea atatea congelatoare incat sa depozitez totul in congelator peste iarna, dar n-am);

-sa ii pun intr-o punga de hartie maro si sa ii tin in masina si masina in soare (acum de unde soare);

-insirati pe sfoara si agatate in loc aerat si uscat , fara umezeala adica;

-uscati la soare cateva saptamani;

-in cuptor incalzit;

-in dehidrator.

Am dehidrator si am ales varianta asta. Acum in timp  ce scriu o parte din ardei sunt in curs de deshidratare in aparat. Sper ca rezultatul sa fie cel dorit.

Vedere de ansamblu

18 comentarii »

  1. Ce bine arata! Eu ii mai usuc scotand vrejul si agatandu-l cu radacina in sus… se pastreaza destul de bine.

    Comentariu de Colonelul — 25 octombrie 2011 @ 8:51 pm

    • Si eu ma gandisem la varianta asta, sa scot planta cu totul si sa o agat undeva cu toti ardeiasii pe ea. Nu eram sigura ca ar fi o solutie buna si nu am vrut sa stric ardeiasii .Merci de sfat !

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 octombrie 2011 @ 8:56 pm

  2. Câtă culoare… artă e în aşezarea lor înspre priviri !

    Comentariu de convietuire — 25 octombrie 2011 @ 2:59 pm

    • Ei, nici chiar asa, arta… Culorile atrag atentia , indiferent de modul de asezare.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 octombrie 2011 @ 8:58 pm

  3. Sunt foarte frumoşi, merită pictaţi.
    Noi îi păstrăm în oţet cu sare.

    Comentariu de Diana Alzner — 24 octombrie 2011 @ 8:09 pm

  4. ce ardei frumoasi!si pozele foarte reusite!

    Comentariu de pistilica — 23 octombrie 2011 @ 5:39 pm

    • Multumesc pentru aprecierea pozelor. Ardeii sunt in foarte mica masura meritul meu, daca soiul este bun, eu numai i-am oferit conditii .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 octombrie 2011 @ 9:00 pm

  5. Doamne, da multi mai sint !!! Nici in citiva ani n-am consuma cantitatea asta … Dar arata grozav, mai ales cei de ciocolata !

    Comentariu de Dani — 22 octombrie 2011 @ 11:57 pm

    • Da, au fost foarte roditori . Am avut cate doua plantute din fiecare soi de ardei iute si uite cat au produs .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 octombrie 2011 @ 8:53 am

  6. Arata super! Felicitari pentru recolta bogata!

    Comentariu de tetris — 22 octombrie 2011 @ 10:24 pm

  7. Cuvintele sunt de prisos…foarte frumos!

    Comentariu de yousef59 — 22 octombrie 2011 @ 9:49 pm

    • E meritul soiurilor bune. In niciun alt an nu am mai avut asa rezultat incantator :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 octombrie 2011 @ 9:58 pm

  8. Ce recolta bogata! Sa va bucurati de ea peste iarna! 🙂

    Comentariu de diverse — 22 octombrie 2011 @ 9:14 pm

    • Multumesc de urare, cred ca ne vom bucura de ei(daca vor rezista) mult timp pentru ca la cat de iuti sunt, vor fi greu de consumat in timp scurt.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 octombrie 2011 @ 9:24 pm

  9. Frumoasa recolta. Noi am pus ardeii iuti la borcan. In solar la mine au inghetat rosiile si erau asa de multe si frumoase. Am uitat ca tantalau usa deschisa intr-o noapte

    Comentariu de Ursu Florin — 22 octombrie 2011 @ 9:04 pm

    • Eu peste vara am desfiintat usile solarului, tocmai de-asta am si cules ardeii iuti . Oricum, in gradina se pot intampla si evenimente neprevazute si neplacute.
      De ideea asta cu ardeii (tocati, nu?)in borcan uitasem.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 octombrie 2011 @ 9:10 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.