Eu si gradina

6 iulie 2013

Liliacul de vara

Filed under: Arbusti, insecte, Viața grădinii — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 5:22 pm

Daca el e inflorit, e vara.

Chiar daca seara e atat de racoare, incat nu-mi prea vine sa cred ca e iulie, toiul verii, ma uit la liliacul de vara, buddleja davidii si imi confirma , mai ales fluturii si insectele care il viziteaza de zor, ca e cu adevara vara.

Are un parfum discret, dar foarte placut si atrage mai ales fluturii, dar cum se poate vedea si alte insecte cautatoare de dulce polen.

La inceput l-am avut numai pe cel cu flori bleu. Nu prea ma indur de el sa il tai toamna, l-as vrea mereu mare si bogat inflorit, insa zapada grea si vremea capricioasa adeseori il ciuntesc, astfel ca in primavara , de regula ramurile ii sunt scurtate natural fata de sezonul precedent .Dar asta nu-i un bai pentru el, ca ii tot dau ramuri noi din trunchi si pana la urma, iata-l din nou frumos si plin de fluturi.

Surpriza pe care el mi-a facut-o a fost ca in urma cu cativa ani sa vad la oarece distanta de el, crescut printre crapaturile din pavajul apropiat , un puiut cu frunze ca ale lui, deci un nou arbust de buddleja davidii, ceea ce m-a bucurat. Mi-am zis ca imi voi face o alee de astfel de arbusti, incat sa am o multime de fluturi vizitatori in gradina. Pana la urma cu aleea m-am cam razgandit, ca arbustul nu e atat de prezentabil tot timpul anului incat sa asez mai multi unul langa  celalalt, insa puiutul l-am plantat separat.

Dar ce sa crezi? Cand sa faca flori si el, florile nu au mai semanant cu arbustul originar, ci au fost albe. Iar puiul lui acum este crescut frumos, ramurile i s-au deschis ca  un evantai , este intr-o imagine de mai jos.

M-am bucurat ca am avut si alta culoare, respectiv alb, iar mai tarziu, in alt an am mai achizitionat inca unul, care ar fi trebuit sa aiba floarea rosie. In poza de prezentare asa era, insa in realitate a fost mov inchis. Frumoasa culoare si asta.Asa ca am acum trei arbusti de liliac de vara . Daca as mai gasi un locusor, un coltisor , poate candva voi lua si galben :).

Iata-i in pozele de mai jos, fara alte cuvinte:


-A, si inca ceva , dar despre fluture de data asta. Vedeti ca nu este deloc sperios? Vroiam sa ii fac poza si cand am vazut ca se indreapta spre mine catelul, Pepito, mi-am zis ca imi va strica poza si fluturele va zbura. Ba de unde? A mai stat in continuare pe aceeasi floare preocupat de activitatea si vraja pe care (probabil) floarea o emana.

Puiul care nu seamana cu parintele sau :

Al treilea arbust si detaliu cu floarea sa :

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.